Wie zijn we?

De ouderraad van het Hinkelpad is voor het schooljaar 2015-2016 als volgt samengesteld:

voorzitter
Hubaut Kris

papa van Evelien (KL3), Maarten (KL3) en Hannelore (KK3) Hubaut         

ondervoorzitter
Goovaerts Bernhard

papa van Loes Goovaerts (KL4)

secretaris
Dodion Katrien

mama van Evelien (KL3), Maarten (KL3) en Hannelore (KK3) Hubaut       

vertegenwoordiger van de ouderraad in de schoolraad
Deviaene Miek

mama van Loes Goovaerts (KL4)             

penningmeester
Ceulemans Kristel

mama van Cedric de Clippele (KK2)        

actief lid
Van De Weyer Ben

papa van Mona Van De Weyer (KK1B)

helpende-handencoördinator
Troch Cynthia

mama van Elyn (KK23) en Ines (KK1A) Croes      

Wat doen we?

Wij organiseren doorheen het hele schooljaar allerlei activiteiten voor de kinderen van het Hinkelpad en hun ouders en familie.

Een overzichtje:
- onze intussen immens populaire Halloweenwandeling met aansluitend kinderfuif
- een ludieke quizavond
- het bezoek van de Sint
- de kerstkaartenverkoop
- een nieuwjaarstraktatie
- een pop-upcafé voor de ouders tijdens de oudercontacten
- een ouderraadcafé tijdens het schoolfeest
- een kindertraktatie met carnaval
- de paaseierenverkoop
- de wekelijkse fruitdag op vrijdag, gesteund door onze trouwe fruitschillers
- het kinderfeest, een knaller om het schooljaar in schoonheid af te sluiten

De organisatie van deze activiteiten gebeurt in nauw overleg met de directeur en de leerkrachten.  Want wij zijn er niet alleen ten voordele van de kinderen, maar ook ter ondersteuning van de school en de leerkrachten. Wij kunnen bij al onze activiteiten steevast rekenen op de constructieve samenwerking en hulp van de leerkrachten, waarvoor onze oprechte dank.

Ons doel?

Enerzijds willen wij kinderen, ouders en leerkrachten van het Hinkelpad samenbrengen: kinderen de gelegenheid geven elkaar te zien en plezier te maken buiten de schooluren en ouders de kans geven kennis te maken met de klasgenootjes van hun kinderen, andere ouders en de leerkrachten.

Anderzijds proberen wij bij elke activiteit ook wat winst te maken, want al onze inkomsten zijn integraal bedoeld voor de kinderen van het Hinkelpad.
Hoe werkt dat concreet? Aan het begin van elk schooljaar vragen wij de leerkrachten welk materiaal zij nodig hebben het komende schooljaar. Zij bezorgen ons een lijst en wij bekijken samen welk materiaal wij kunnen aankopen binnen ons budget en binnen onze doelstelling als ouderraad.
Bijvoorbeeld (schooljaar 2015-2016): met de inkomsten van onze halloweenactiviteit kopen wij een spiksplinternieuwe poppenkast voor de kleuterschool aan, met de inkomsten van de quiz een dam- en schaakspellenset voor de lagere school, met de inkomsten van de paaseierenactie parasols voor in de zandbakken …
Ook kennen wij aan het begin van het schooljaar aan elke leerkracht een budget toe uit onze kas dat zij op eigen verantwoordelijkheid kunnen uitbesteden voor knutsel-, speel-, didactisch, educatief materiaal voor hun klas. Bijzondere aanvragen die niet (meer) binnen hun budget passen, bespreken wij individueel.

Hoe werken wij?

Voor elke activiteit komen wij een aantal keer samen. Meestal zijn dat twee voorbereidende vergaderingen vooraf en één vergadering achteraf om het verloop van de activiteit te evalueren en te kijken waar er eventueel ruimte voor verbetering is.

Op dat vlak zijn wij dan ook één en al oor voor suggesties en opmerkingen (en complimentjes J) van de kinderen en ouders. Wilt u ons laten weten wat u van onze activiteit vond? Of hebt u vooraf suggesties? Stuur ons gerust een bericht via Smartschool (aan: “Ouderraad Hinkelpad”) of mail ons op ouderraad.hinkelpad@gmail.com. Wij houden er in de mate van het mogelijke zeker rekening mee!

Steentje bijdragen?

De ouderraad bestaat elk schooljaar uit een team van superenthousiaste actieve leden die bijzonder gemotiveerd zijn om steevast leuke en geslaagde activiteiten te organiseren voor onze kinderen.

Natuurlijk kunnen wij dit allemaal niet alleen verwezenlijken. Wij kunnen nu al rekenen om een mooie pool van helpende handen die zich in het begin en in de loop van het schooljaar hebben gemeld. Wij zijn hen allemaal hiervoor bijzonder dankbaar. We kunnen echter altijd nog extra helpers gebruiken om het werk voor iedereen te verlichten en om nog net dat ietsje meer uit elke activiteit te kunnen halen.

Wilt u mee uw steentje bijdragen? Stuur ons dan een bericht via Smartschool (aan: “Ouderraad Hinkelpad”) of mail ons op ouderraad.hinkelpad@gmail.com.

Alle soorten hulp is welkom. Ook al is het maar af en toe:
- bent u beschikbaar om eens een (half) uurtje mee te helpen achter de toog op de halloweenfuif, tijdens de quizavond, op een van onze ouderraadcafés, …?
- bent u af en toe vrij op vrijdagochtend om te komen fruitschillen?
- kunt u mee voor kinderanimatie zorgen tijdens het schoolfeest, de halloweenwandeling of het kinderfeest: kindergrime, haartooi, muziekinstrument bespelen, kinderentertainment …
- kunt u zich af en toe vrijmaken om te helpen bij de voorbereiding van activiteiten: opbouw van de zaal, alles klaarzetten, opruimen achteraf …

Alle beetjes helpen, en de glimlach van de kinderen maakt het echt wel meer dan waard. Beloofd! J

Vriendelijke groetjes!

Ouderraad Hinkelpad

Hoe bereikt u ons?

U kunt ons contacteren via Smartschool:  Nieuw bericht opstellen -> Aan -> Ouderraad Hinkelpad.

Wie niet over Smartschool beschikt, kan ons bereiken via e-mail op ouderraad.hinkelpad@gmail.com.

U kunt ons ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/Ouderraad-Hinkelpad-GBS-Keerbergen-435261240003497/